GündemGünün Haberleri

Karne Günü Hüzün Yaşayan Minik Öykü’nün Mutluluğu Geri Geldi


Adana’nın Feke ilçesinde karne günü sivil kıyafetle okula geldikleri gerekçesiyle karnelerini alamadıkları öne sürülen 35 öğrenci, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ailelerle yaptığı görüşmelerin ardından karnelerine kavuştu. İlk karnesini alamadığı için gözyaşı döken 7 yaşındaki birinci sınıf öğrencisi Öykü Gün’ün üzüntüsü ise karnesinin evine getirilmesiyle mutluluğa dönüştü.


Vali Mustafa Yavuz Miniklerin Karne Sevincine Ortak Oldu

Vali Mustafa Yavuz Miniklerin Karne Sevincine Ortak Oldu

İçeriği Görüntüle

Feke ilçesine bağlı Gedikli Mahallesi’nde yaşayan ve yaklaşık 22 kilometre uzaklıktaki Süphandere İlk ve Ortaokulu’nda taşımalı eğitim gören 35 öğrencinin, karne günü sivil kıyafetle okula geldikleri gerekçesiyle karnelerinin verilmediği iddia edildi.

Yaşanan durumun ailelerin tepkisine neden olmasının ardından konu gündeme taşındı. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün okul yönetimiyle yaptığı görüşmeler sonucunda öğrencilerin karnelerinin evlerinde teslim edilmesine karar verildi.

Minik Öykü’nün mutluluğu

Olaydan en çok etkilenen öğrencilerden biri olan 1’inci sınıf öğrencisi 7 yaşındaki Öykü Gün, ilk karnesini alamadığı için büyük üzüntü yaşadı. Karnesinin evine getirilmesiyle sevinen minik öğrenci, öğretmeninin kendisi için yazdığı değerlendirmeleri heyecanla okudu.

Öykü’nün karnesinde öğretmeni tarafından, “Sorumluluklarını biliyorsun, derslerinde başarılısın. Arkadaşlık ilişkilerinde sorunlar yaşadığın olabiliyor. Empati yeteneğini geliştirmeni tavsiye ederim. Tatilde bol bol eğlenmeni ve kitap okumanı dilerim” ifadeleri yer aldı.

Karnesine kavuşan Öykü, “Karnem geldi. Çok mutluyum” dedi.

“İlk karnesini unutmayacak şekilde aldı”

Öykü’nün babası Seyfullah Gün, yaşanan sürecin ardından okul yöneticileri ve öğretmenlerin eve gelerek karnesini teslim ettiğini söyledi.

Gün, “Konuyu Milli Eğitim Müdürlüğü’ne taşıdıktan sonra okul müdürü, müdür yardımcısı ve öğretmenimiz evimize geldi ve kızımıza karnesi verildi. Diğer çocukların da karnelerini aldığını öğrendik” dedi.

Karne verilmemesi kararının neden alındığını sorduklarını belirten Gün, çocukların bir yıl boyunca düzenli şekilde okula devam ettiğini ifade ederek, benzer uygulamanın başka okullarda görülmediğini söyledi.

“Başka çocuklar üzülmesin”

Öykü’nün annesi Nur Gün ise kızının ilk karnesini alamamasının kendisini üzdüğünü belirterek, “Kızım 7 yaşında ve birinci sınıfa gidiyor. Karne önemli değil ama ilk karnesini alamaması ve bunu hayatı boyunca unutmayacak olması üzücü. Benim çocuğum üzüldü, başka çocuklar üzülmesin” diye konuştu.

Velilerle görüştüklerini ve diğer öğrencilerin de karnelerine kavuştuğunu öğrendiklerini aktaran Gün, sürecin çocukları daha fazla üzmeden sonuçlanmasından dolayı mutlu olduklarını ifade etti.

Kaynak: İHA

Related posts

Şehit Jandarma Uzman Çavuş Samet Karabulut Adana’da toprağa verildi

admin

Adana’da evde çıkan yangında bir kişi dumandan etkilendi

admin

Adana’da Techno 293 Yelken Yarışları tamamlandı

admin

Leave a Comment