Yoğun kötü koku, karasinek ve sivrisinek istilası nedeniyle günlük yaşamın olumsuz etkilendiğini belirten mahalle sakinleri, yetkililerden kalıcı çözüm talep etti.
İddiaya göre, mahalleden geçen kanalizasyon hattı borular aracılığıyla Kilgen Çayı’na bağlandı. Çayın çevresinde öğrenci yurdu, apartmanlar ve tarım arazilerinin bulunduğunu belirten vatandaşlar, özellikle yaz aylarında artan sıcaklarla birlikte kötü kokunun dayanılmaz hale geldiğini ifade etti.
Daha önce baza ile gündeme gelmişti
Karacaoğlan Mahallesi sakinleri, yaklaşık iki yıl önce apartman önünden açık şekilde akan kanalizasyon suyuna dikkat çekmek amacıyla ilginç bir protestoya imza atmıştı. Yol ortasında akan atık suyu bir baza ile kapatan vatandaşlar, sorunun çözülmesini istemişti.
Mahalle sakinleri, o dönemde yapılan çalışmanın ardından açıkta akan kanalizasyonun kapatıldığını ancak bu kez atık suların borularla Kilgen Çayı’na yönlendirildiğini iddia etti.
Drone görüntüleri dikkat çekti
Bölge drone ile havadan görüntülenirken, mahalle sakinleri görüntülerde kanalizasyon atıklarının dere yatağına aktığını öne sürdü. Vatandaşlar, söz konusu atık suların çevredeki tarım arazileri ve narenciye bahçelerini de olumsuz etkileyebileceğini savunarak çevre ve halk sağlığı açısından endişe duyduklarını dile getirdi.
“Çocuklarımız sinek ısırıklarıyla uyanıyor”
Mahallede yaşayan çocuklardan Ömer Selim Ekiz, yaşadıkları sıkıntıyı şu sözlerle anlattı:
“Kapılar ve pencereler kapalı olmasına rağmen evin içine sinek doluyor. Sabah uyandığımızda vücudumuzda onlarca sinek ısırığı oluyor.”
Bölgedeki öğrenci yurdunda kalan Beytullah Karacan ise yaklaşık altı yıldır aynı sorunla karşı karşıya olduklarını belirterek, “Pis koku ve sinek yüzünden burada yaşamak çok zor. Çalışma yapıldı ama şimdi kanalizasyonun dereye aktığını görüyoruz.” ifadelerini kullandı.
“Balkonda oturamıyoruz”
35 dairelik apartmanın yöneticisi Serhat Arslan da sorunun giderek büyüdüğünü savundu.
Arslan, “Yanımızda öğrenci yurdu var. Bölgede yeni konutlar yapılıyor. Kanalizasyonun dereye aktığını düşünüyoruz. Yaz aylarında oluşan kötü koku nedeniyle kimse balkonda oturamıyor. Sağlık açısından ciddi endişelerimiz var.” dedi.
Üç çocuk annesi Zübeyde Kaymak ise sinek sorunu nedeniyle çocuklarını korumakta güçlük çektiklerini belirterek, “Çocuklarımıza uzun kollu kıyafetler giydiriyoruz. Misafir ağırlamaya utanıyoruz. Gece sinekten uyuyamıyoruz.” diye konuştu.
Mahalle sakinlerinden Serpil Ceylan da geçen yıl yapılan çalışmanın sorunu çözmediğini öne sürerek, “Boru döşendi ama şimdi atık suların çaya aktığını görüyoruz. O suyun tarım alanlarında kullanılmasından endişe ediyoruz. Sağlığımız için kalıcı çözüm bekliyoruz.” ifadelerini kullandı.
Çocuklar oyun oynarken de sorun yaşıyor
Mahallede yaşayan çocuklar ise oyun oynadıkları alanın kanalizasyon hattına yakın olduğunu belirterek, “Topumuz kanalizasyona kaçıyor, almak zorunda kalıyoruz. Gece kokudan ve sinekten uyuyamıyoruz.” diyerek yaşadıkları sıkıntıyı dile getirdi.
Yetkililere çağrı
Karacaoğlan Mahallesi sakinleri, kanalizasyon atıklarının dere yatağına bırakılmaması, çevre ve insan sağlığını koruyacak kalıcı bir altyapı çözümünün hayata geçirilmesi için ilgili kurumların bölgede inceleme yapmasını ve sorunun bir an önce giderilmesini istedi.
Kaynak: İHA