GündemGünün Haberleri

Kene Tehlikesine Karşı Doğal Çözüm: Pozantı’da 300 Keklik Göreve Başladı


Adana Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) 7. Bölge Müdürlüğü tarafından yürütülen proje kapsamında 300 kınalı keklik doğal yaşam alanlarına salındı.

Keklik Üretme İstasyonu’nda yetiştirilen kınalı keklikler, Pozantı ilçesine bağlı Gökbez Mahallesi Harap mevkisindeki uygun yaşam alanlarında doğayla buluşturuldu. Çalışmanın, bölgedeki yaban hayatı popülasyonunu güçlendirmesi ve ekolojik dengenin korunmasına katkı sağlaması hedefleniyor.

Yetkililer, kınalı kekliklerin yalnızca doğal yaşamın zenginleşmesine değil, aynı zamanda kene ve süne gibi tarımsal zararlılarla biyolojik mücadeleye de destek verdiğini belirtti. Bu nedenle salım alanları, bölgenin ekolojik yapısı ve türün yaşam koşulları göz önünde bulundurularak titizlikle belirlendi.


Çukurovalı Çiftçilere Uyarı: Geçmiş Yılların ‘Karanlık Senaryosu’ Bu Yıl Tekrarlanmasın!

Çukurovalı Çiftçilere Uyarı: Geçmiş Yılların ‘Karanlık Senaryosu’ Bu Yıl Tekrarlanmasın!

İçeriği Görüntüle

Doğaya keklik salımı programına Pozantı Kaymakamı Muhammet Cengiz, Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürü Sinan Gül, Pozantı Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürü Metin Kaya, çeşitli kurum temsilcileri, mahalle muhtarları ve öğrenciler katıldı.

Etkinlik kapsamında öğrencilere yaban hayatının korunmasının önemi anlatılırken, kekliklerin doğaya bırakılma amacı ve biyolojik çeşitliliğin sürdürülebilirliği için yürütülen çalışmalar hakkında da bilgi verildi.

Yetkililer, benzer çalışmalarla doğal yaşamın desteklenmesine ve ekolojik dengenin korunmasına yönelik faaliyetlerin devam edeceğini bildirdi.

Kaynak: İHA

Related posts

Adana’da Traktör Devrildi: Bir Kişi Hayatını Kaybetti

admin

Nacar ve Ekici Adana Mersin Sağlığını Konuştu

admin

81 İle Yeni Talimat! Sokak Çetelerine Nefes Aldırılmayaca

admin

Leave a Comment